Opwekken antisemitisme
De Zionistische leiders Herzl en Jabotinsky bewijzen in hun publicaties dat na de Franse Revolutie het antisemitisme in ieder geval in West Europa verdampte, dat de gelijke behandeling van Joden werd verkondigd en dat ook in Oost Europa erkenning van de gelijke rechten van Joden zo oud is als de landen zelf. In hun publicaties bewijzen Herzl en Jabotinsky ook dat zij, hun organisatie, het (moderne) antisemitisme hebben opgewekt om een verbond aan te gaan met antisemieten om Joden 'te slopen'.
Theodor Herzl schrijft in zijn dagboeken Pinksteren 1895 dat hij affiniteit heeft met het antisemitisme waarvan hij niet te lijden had:i
Theodor Herzl schrijft in zijn dagboeken Pinksteren 1895 dat hij boven alles de leegte en zinloosheid erkent van de inspanningen "om het antisemitisme af te weren":ii
Theodor Herzl schrijft in zijn dagboeken Pinksteren 1895 dat het antisemitisme groeit en dat hij ook groeit:iii
Theodor Herzl schrijft in zijn dagboeken Pinksteren 1895 dat antisemitisme een episode is in de emancipatie van Joden:iv
Theodor Herzl schrijft in zijn dagboeken Pinksteren 1895 dat antisemitisme Joden niet zal beschadigen en ziet het als een nuttige beweging voor het Joodse karakter:v
Theodor Herzl schrijft in zijn dagboeken 12 juni 1895 dat het een voortreffelijk idee is fatsoenlijke en geaccrediteerd antisemieten aan te trekken als vereffenaars van vermogen:vi
Theodor Herzl schrijft in zijn dagboeken 12 juni 1895 dat antisemieten “unsere” meest betrouwbare vrienden en antisemitische land “unsere” bondgenoten zijn:vii
Theodor Herzl schrijft in zijn dagboeken 12 juni 1895 dat hij gezegd heeft dat “wir” (de organisatie van Herzl) fatsoenlijke antisemieten met inachtneming van hun waardevolle onafhankelijkheid als populaire (volkse) controle-instanties willen laten werken:viii
Theodor Herzl schrijft in zijn dagboeken 15 juni 1895 een “familierede” waarin hij stelt dat er geen grote inspanningen nodig zijn om migratie beweging te stimuleren. Volgens Herzl verzorgen de anti-semieten dit reeds voor hen:ix
Theodor Herzl schrijft in zijn dagboeken 15 juni 1895 dat het antisemitisme groeit onder de naties elke dag, elk uur, en moet blijven groeien:x
Theodor Herzl schrijft in zijn dagboeken 06 augustus 1895 dat Joden gesloopt moeten worden:xi
Theodor Herzl schrijft in zijn dagboeken 05 november 1895 dat ene “Bacher” tegen hem zegt dat hij (Herzl) een “ere-antisemiet” wordt:xii
Theodor Herzl schrijft in zijn dagboeken 13 oktober 1895 dat hij het recht heeft de grootste antisemiet te zijn omdat Joden hem tegenwerken:xiii
In de protocollen van het Eerste Zionistische Congres te Basel 29-31 augustus 1897 bepalen de aanwezige leden dat Joden bij meerderheid verachtte bedelaars zijn:xiv
i Theodor Herzls Tachebücher, 1895-1904 Drei Bände, Erster Band, Jüdischer Verslag, Berlin, 1922, p 6.
ii Theodor Herzls Tachebücher, 1895-1904 Drei Bände, Erster Band, Jüdischer Verslag, Berlin, 1922, p 7.
iii Theodor Herzls Tachebücher, 1895-1904 Drei Bände, Erster Band, Jüdischer Verslag, Berlin, 1922, p 7.
iv Theodor Herzls Tachebücher, 1895-1904 Drei Bände, Erster Band, Jüdischer Verslag, Berlin, 1922, p 10.
v Theodor Herzls Tachebücher, 1895-1904 Drei Bände, Erster Band, Jüdischer Verslag, Berlin, 1922, p 12.
vi Theodor Herzls Tachebücher, 1895-1904 Drei Bände, Erster Band, Jüdischer Verslag, Berlin, 1922, p 93.
vii Theodor Herzls Tachebücher, 1895-1904 Drei Bände, Erster Band, Jüdischer Verslag, Berlin, 1922, p 93.
viii Theodor Herzls Tachebücher, 1895-1904 Drei Bände, Erster Band, Jüdischer Verslag, Berlin, 1922, p 161.
ix Theodor Herzls Tachebücher, 1895-1904 Drei Bände, Erster Band, Jüdischer Verslag, Berlin, 1922, p 173.
x Theodor Herzls Tachebücher, 1895-1904 Drei Bände, Erster Band, Jüdischer Verslag, Berlin, 1922, p 207.
xi Theodor Herzls Tachebücher, 1895-1904 Drei Bände, Erster Band, Jüdischer Verslag, Berlin, 1922, p 257.
xii Theodor Herzls Tachebücher, 1895-1904 Drei Bände, Erster Band, Jüdischer Verslag, Berlin, 1922, p 305.
xiii Theodor Herzls Tachebücher, 1895-1904 Drei Bände, Erster Band, Jüdischer Verslag, Berlin, 1922, p 554.
xiv Protokol de I. Zionistenkongresses in Basel vom 29. bis 31. august 1897, Neu herausgegeben von der Jüdisch-Nationalen Akademisoh-Technischen Verbindung "Barissia" in Prag im K.P.J.V, Prag 1911, Selbstverlag - Druck von Richard Brandeis in Prag, p 18.
Permalinks
- Permalink to this version
- 3894ead8e26648d985af8c79b28665ff
- Permalink to latest version
- 7Y51RJBOQZ